Žoldáci
Žoldáci
Žoldáci jsou vlastně pomocníci, které si můžete najmout a oni budou bojovat na vaší straně. Budou vám přidávat zkušenosti (experince). Oni sami mají také svoje zkušenosti (experience) včetně level. Mají svoje atributy, věci a schopnosti. Můžete jim dát určitou helmu, štít, brnění nebo zbraň. Čím na větším levelu ho (ji) budete mít, tím bude sá(a)m(a) o sobě silnější a bude mít větší životy atd. Tady jsou všichni žoldáci, kteří jsou ve hře:
1. akt: Rogue Scout
Najímá: Kashya
Možnost najímání: po splnění 2. questu
Vybavovat je můžete brněním, helmami a luky (Bows), ale ne kušemi (Crossbows). Jsou to jakési amazonky (ale nemohou užívat Amazon-only věci). Můžete si vybrat mezi dvěma verzemi: fire a cold. Obě verze užívají Inner Sight (skill amazonky, který ozáří nepřátele a sníží jim obranu). Druhý skill je už podle toho jakou máte verzi: cold rogue používá Ice Arrow, fire rogue zas Fire Arrow. Možnost najímání se vám zpřístupní až poté, co splníte druhý quest v prvním aktu (Sister's Burial Grounds).
Rogue jsou skvělé pro kontaktní bojovníky (barbar, paladin). Jejich výhodou je, že se jakž takž snaží chránit tím, že ustupují mimo boj. Pokud chcete mít lučištnici, volte podle toho, co potřebujete - fire dává větší damage, ale cold vám zase pomůže s kontrolou davu tím, že bude nepřátele mrazit. Pro rogue fungují +amazon skills.
2. akt: Desert Mercenary (Lancer)
Najímá: Greiz
Možnost najímání: kdykoliv
Vybavovat je můžete brněním, helmami, kopími (spears) a dlouhými dřevcovými zbraněmi (polearms).
Podle toho jakého žoldáka si najímáte a podle obtížnosti, ve které ho najímáte, má žoldák auru.
Pro lepší orientaci tu máte seznam:
Normal/Hell:
- Combat - Prayer (regeneruje životy)
- Defensive - Defiance (zvyšuje defense)
- Offensive - Blessed aim (zvyšuje šanci na zásah)
Nightmare:
- Combat - Thorns (vrací utržené fyzické zranění)
- Defensive - Holy freeze (mrazí nepřátele)
- Offensive - Might (zvyšuje damage)
Všichni mercové útočí pomocí Jabu. Pro pouštní žoldáky fungují věci s +paladin skills.
Aury dělají z pouštních žoldáků jedny z nejoblíbenějších a nejužívanějších mercenaries. Hodí se zejména summoning druidům a nekromancerům, kteří si tak své miniony ještě víc posílí. Vzhledem k tomů, že pouštní merc je slušným bojovníkem, tak jím většinou nepohrdne ani kouzlící charakter. Oproti barbarovi z 5. aktu se totiž tolik nežene do bojů.
3. akt: Ironwolf (Spellcaster)
Najímá: Asheara
Možnost najímání: kdykoliv
Vybavovat je můžete brněním, helmami, štítem (shield) a mečem (sword). Tito žoldáci však mečem nebojují, jsou to kouzelníci. Podle toho jaký element si zvolíte, taková kouzla bude žoldák užívat.
- Lightning - Charged Bolt, Lightning
- Fire - Inferno, Fireball
- Cold - Ice Blast (často) nebo Glacial Spike (zřídka), Frozen Armor
Kouzelníci se velmi hodí k bojově založeným postavám, které nedávají vlastní magické damage (paladin, barbar). Cold mercenary je vynikající pro kontrolu davu. Bleskový merc je asi nejhorší volba. Charged bolty sice pálí s ohromnou kadencí, ale podle mě až moc z dálky, takže jejich účinek na jednom nepříteli je nižší. Krom toho blesk má ohromný rozptyl v damage (může dávat obvykle 1-X). Pro žoldáky z 3. aktu platí +sorceress skills.
4. akt: Oživení
Oživuje: Tyrael
Možnost oživení: kdykoliv
V pekle se nový typ žoldáka nenachází. Ale pokud vám starý žoldák umře, Tyrael vám ho oživí.
5. akt: Barbarian
Najímá: Qual - Kehk
Možnost najímání: po splnění 2. questu
Vybavovat je můžete brněním, helmami a mečem (sword). Jsou to barbaři, takže jim můžete dávat i barbarské (barbarian only) helmy. Bohužel meč však ponesou jen jeden, nejlépe obouruční (barbarský dual wield se nekoná). Barbaři jsou zběsilé tanky, které se vrhnou do každé bitky. K útoků používají Bash (knockback) nebo Stunn (omráčení). Oproti předchozím žoldákům mají barbaři větší rychlost uzdravování a jsou odolnější (defense a resistence). Samozřejmě pro ně funguje +barbarian skills v předmětech.